torsdag 4 december 2008

4 december

hejsan! jaha nu är vi alltså inne i sista månaden på året! weey.. Hoppas alla min mål blir avklarade det året.

Ja de där med fildelning. Jag undrar, varför är det så himla hemskt med det? Tänk om inte fildelning fanns. Om det bara fanns att man kunde köpa låtar på internet som tex cdon(?) och cd skivor. Mp3er blir allt mer avancerade och får större och större minnen och bolagen tjänar mer och mer pengar. Men om alla som laddar ner musik gratis nu , skulle måsta köpa låtar för 10kr/st. Då skulle inte utvecklig av mp3er behövas. För ingen skulle lägga ner pengar på att köpa en mp3 med tillräckligt minne för 1000 låtar för ingen skulle ha råd med det. 1000 låtar skulle ju kosta 10.000!!! Okej så skulle tex cdon bli super rikt och lika så artisterna. Men dom skulle då inte bli kändare(artisterna). Ingen person skulle våga prova nåt nytt. För varför köpa en låt/skiva av ett band man aldrig hört och inte vet om det är bra? Och inte mycket rikare skulle jag tro. Med tanke på att det redan nu finns många som inte tycker sig ha råd att köpa skivor. Man skulle kanske skulle ta sig råd att köpa en skiva var tredje månad eller liknande. om man itne är kille dvs.
aja vet inte vart jag vill komma med de här. Jag tycker helt enkelt att det är egoistiskt av skivbolag och andra att inte låta människor få uppleva bra musik/filmer osv bara för att allt dom bryr sig om är pengar. Musiker spelar väll inte bara för pengar? och dom som gör det är svin.
ni fattar säkert inget.

nytt samtalsämne

Imorgon ska jag kanske till sara med stina och vi alla ska sy o se film :D kanskekanske
hoppashoppas ! :)

Trodde de va fredag idag :( PÖH

Inga kommentarer: