tisdag 8 september 2009

Drömmar och skolfoto

skolfoto varte idag då. Himla tråk!

idag har jag endast haft 1 lektion. Ändå blev det att man fick vänta kvar på skolan för det där jäkla skofotot. haha vi gick till matteläraren och frågade om vi skulle ha någon matte för att vi skulle ju ta skolfoto, och då sa han att vi inte behövde ha det. Jag och Stina blir skitglad och sen säger vi : Men då kan ju vi gå hem nu!
Vi va alldeles fyllda av lycka enda tills vi kommer på att det var ju en anledning till att vi inte skulle ha någon matte. Jävla skit

Inatt hade jag ännu en konstig dröm. Jag hade köpt/fått? en skärm! Jag packade upp den och vart super glad o sa : EN BUZZ Z ! !! Men den är ju gul också! ( inte den blå lila vita, som den jag flög, utan blå lila och GUL)
Jag vart lite besviken för jag kom vid detta tillfälle på att inte fan hade jag någon sele heller! och jag var jävligt sugen på att balansera, men sen kom jag på att Filip klarade ju av att balansera den utan en sele så jag kunde ju testa det! Så jag tog min fina skärm ( den var begagnad och jag hade köpt/fått den av nån gubbe) och begav mig till stavreviken!
på väg till stället jag skulle balansera på så såg jag en grön skärm ligga mitt i vägen ( en grön mojo 2a för att vara exakt ) och jag tog min mobil och ringde till Lina och sa: Jasså du är här i stavreviken också? och hon svarar att ja det är hon och hur kunde jag veta det? undrar hon. Och då berättade jag att jag hade hennes skärm vid mig. Och hon förklarade att den blåste bort. Helt plötsligt var jag vid en strand och hon sa att hon var på stranden och att hon skulle gå fram en bit så jag såg henne. och vips, där var hon!
Hon förklarade att hon och Jonas hade försökt att hanga där på en sandyn men att det inte gått så bra för dom hade försökt att starta rakt ut fast vinden kom in lite från vänster.
sen helt plötsligt så skulle vi packa ihop våra skärmar( fråga mig inte varför jag inte försökte balansera skärmen för det har jag ingen aning om) så vi gick till en gräsplätt en bit bort.
Jag började lägga ut skärmen och det visade sig att den bara är en halv ! Jag fick panik och tänkte att åhnej har den gått sönder?! Då kommer det en gubbe och drar iväg den och det visar sig att det såklart är HANS halva skärm och inte min! Puh! Jag lade ut min egna skärm och började vika ihop den, då kom en kvinna som började hjälpa mig att vika ihop skärmen och jag blev sjukt tacksam och började säga : åh vad snäll du är! tack snälla ! verkligen! Fast sen sa hon helt plötsligt att hon måste gå, och då hjälpte hon mig inte mer än att vika ena vingen en gång. Så då skämdes jag för att jag hade blivit så oerhört tacksam och för att nu hade jag säkert fått henne att känna sig dålig genom att hon måste gå så snart och egentligen inte hjälpa en så tacksam tjej. Hur som hellst kom det en ny kvinna som började säga hur XC flygning va sååå himla roligt, det var de bästa som fanns och av någon anledning svarade jag på det genom att säga : Du kan få köpa den här skärmen av mig, jag ska ändå inte ha kvar den nå länge, den är bara tills jag köper en riktig. Och tro vad chockad jag vart när jag hörde min mun säga det här!
Sen vaknade jag.

Nu sitter jag här och har slösat en hel massa tid genom att skriva upp hela min dröm för er, istället för att plugga. Jag har fortfarande ca 15 sid kvar att läsa tills imorgon ur fototjoffsan. Jag måste göra namnlappar på grafisk som ska vara klar imorgon, och jag har något arbetsmiljö och säkerhets papper jag måste läsa på en massa sidor och sen besvara frågor på tills på torsdag, eller nästa torsdag... jag hoppas det är nästa torsdag.

Ikväll blire Power Yoga!

ahora no sé que me voy a hacer...

byebye!

1 kommentar:

Emmeline sa...

Haha, jag ska tänka på att kolla vinden riktigt nästa gång jag flyger så att inte skärmen blåser bort ;o) Tur den inte blåste bort med mig fasthakad i den i alla fall.