onsdag 9 juni 2010

Ingen musik

Sitter just nu och märker att det är tyst i rummet. Så brukar det ju inte vara, och jag börjar fundera på varför det är så tyst och vart min musik är. Det visar sig att jag för ca 1 minut sen slutade filmen jag nyss såg. Jag har alltså glömt tryck på play på mitt lilla spotify där nere i hörnet. Jag känner också just nu att jag är lite tveksam på om jag ska trycka på play. För jag gissar på att det kommer vara fortsättning av låten I met with the king , eller början av lady stardust och just nu så känner jag inte för att lyssna på någon av låtarna. Jag vill ha en snäll låt. En neutral låt. hm, jag kan inte riktigt komma på något neutralt just nu. Tänkte typ atumn leaves med Paolo Nutini, men det blir för lugnt. Jag vill lyssna på bill coleman. Oh yes, this was EXACTLY what i wanted right now! AWESOME
Så nu har jag snackat om att jag vill ha neutral musik, osså börjar jag lyssna på Bill Coleman. Med neutralt menar jag inte musik som är känsloneutralt . känsloneturalt? vafan är det? säger man så? :S ah men aja. Jag menar att jag inte ville ha musik som gör mig peppad, eller musik som gör mig glad, och inte musik som gör mig deppig. Med det menar jag inte heller att Bille Colemans musik inte gör mig glad, eller peppad eller fårmig att må bra, utan jag menar att just nu. Just för tillfället, så kan jag lyssna på Bill Coleman utan att behöva tänka så mycket på de och få mig i det mood som jag vill vara i. Har du läst hit så har du gjort de bra vill ja bara säga.
köpte ett par knälånga byxor idag för 75 kr :) 50% off ,tyckte de va lite nice faktiskt... Idag fick jag också träffa Åsa igen, det var länge sen och det var super att få träffa henne igen! :) Synd bara att de bara vart 2 timmar, poppis tjej! men vi ses ju imorgon igen ett tag ^^
Hm ja, jag skriver ihop allt i en stor tjock pöl av tecken så att du absolut inte kommer vilja läsa detta. Nice.
Kan avsluta med att säga att det känns som att jag alltid har otur med vädret these days, jag vill ju flyga!
Boa Noite!


LÄNK TILL BILL COLEMANS ALBUM: Bill Coleman – I'll Tear My Own Walls Down
lyssna, njut, bli besatt

Inga kommentarer: