söndag 13 juni 2010

Canopy Piloting


Pappa väckte mig ca ?tjugo i ett? idag och tyckte tydligen att jag sovit länge nog.
Igår och idag skulle det vara SM i canopy piloting i Sundsvall. Igår såg vädret skit ut med massor av regn så gissade på ingen tävling den dagen, tror de va tur de.
Kollade ut idag och det såg ut att inte vara så mycket låga moln och inget regn syntes till. Så vi bestämde oss för att åka in till Sundsvall och se vad som hände. Efter lite väntan när vi kom dit startade de första piloterna.
Riktigt roligt att se på! Pappa tyckte det såg usch så otäckt ut när dom skaffade sig fart innan landning och jag tycket att det såg åh så underbart roligt ut. Tyvärr hade jag lite batteri på kameran så blev bara ett fåtal bilder från de första fyra som flög, och jag tror inte jag hade bra skärpa på någon av bilderna. Hade kanske varit bättre att inte ha så kort skärpdjup ... Nåja jag är helt enkelt inte bra på att fota, men här kommer det iaf några bilder. Dåliga bilder är kanske lite bättre än inga bilder alls ;)














1 kommentar:

Emmeline sa...

Men att jag inte såg dig! Ser ju på dina bilder vart du var placerad utefter banan ... jag borde ha sett dig. Dumt. Inte hade jag mobilen med mig heller (hade en helt mobilfri dag) utan såg ditt sms när jag skulle ställa väckarklockan vid läggdags.

Har du sett vad fruktansvärt kackigt vädret ser ut för Åre denna vecka. Usch!