onsdag 20 januari 2010

hela veckan lång

hehheheheela veckan lång är jag trött trött trött !

Dagens konversation mellan lärare och elev( på ett ungefär):

-Sofia, jag vet en uppgift till dig! , jag tänkte att du skulle göra en keynote presentation
till öppethus där du gör några fönster osså skriver du in saker som är positivt med medieprogrammet och sundsvalls gymnasium. Att du skriver sånt som man brukar göra mycket under vardagarna. Typ skriver kanske Lunch osså lägger du in nån bild på nån fin tallrik eller så. bara enkelt

- Jaa låter ju bra! jag kan skriva hur härligt långt de är att gå till lunchen, sen kan jag ju ta med mig en kamera nu när jag går på lunch och sen kan jag ju fota skolmaten när den ligger fint upplagt ! Hur låter de?! :) Jag kan ju skriva lite om dom långa dagarna också! de är ju bra!

* Annan lärare kommer in*

- Vad håller ni på med?

- Jag håller på och förklarar för sofia att hon kan göra en keynote presentation om vad som är bra att gå här på skolan

- Men de kan du ju inte ge till Sofia!

- Nä jag sa de ja med!

- Hur tror du hon ska klara de? Hon klarar ju inte av att tänka positivt!


haha senare på lunch med vänner berättar jag de och svare:
-Ja men du måste börja försöka tänka positivt sofia! :P
- MEN DE GÅR JU INTE
- HAHA seru!

Om jag skulle beskriva mig själv genom vad andra sagt till mig så är de här jag :
Konstig, opositiv, har sjukt höga krav på mig själv, envis, läskig
(Y) haha


Oh 20! = jag får mitt studiebidrag = jag måste föra över pengar från mitt vanliga konto till mitt sparkonto för skärmutrustningen...

Nu blire till att lyssna Julieta Venegas, älskar hennes melodier. Fattar fortfarande inte all text, jag hör ju bara hälften av vad hon sjunger, andra hälften missuppfattar jag eller har INGEN aning om vad de kan va. Snart ska jag korta ner en film till 30 sek ljud... Ha!
Sen ska jag duscha. Sen ska jag kolla om det kommit ut några nya serier. Under hela den här tiden ska jag vänta på att få ett Mail från Rob. Säger han att de är 30 grader varmt i Bs As så blir jag sorgsen :( hoppas han inte nämner något om vädret

Bisous !

Inga kommentarer: